Rigsrevisionen sender en kort spørgeskemaundersøgelse til de reviderede ministerier, regioner mv., når vi har afsluttet en revision. Dette gælder både i forbindelse med årsrevisionen og de større undersøgelser.
Kundeundersøgelsens resultater giver værdifuld feedback til de enkelte revisionskontorer og indgår samtidig i Rigsrevisionens overvejelser om eventuelle praksisændringer i revisionernes proces og kommunikation.
Resultaterne fra den seneste kundeundersøgelse var generelt positive. Den samlede vurdering af vores processer og kommunikation lå på 3,8 i gennemsnit for årsrevisionen og de større undersøgelser målt på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er den laveste vurdering og 5 den højeste.
På opfordring fra de reviderede ministerier og regioners tilbagemelding har Rigsrevisionen vedtaget ændringer i den fremtidige revisionsproces. Rigsrevisionen har bl.a. iværksat ændringer for at give ministerierne længere tid til at besvare vores spørgsmål og henvendelser og for at sikre bedre kommunikation om, hvordan ministeriernes svar bruges i Rigsrevisionens beretninger. Rigsrevisionen vil også forbedre kommunikationen til de reviderede om de emner, vi vælger at tage med i revisionen af statens regnskab og forvaltning.
Kundemålingernes resultater og de vedtagne ændringer fremgår også af Rigsrevisionens årsrapporter, som offentliggøres hvert år i april.